Sunday, October 17, 2010

Setelah itu..

Setelah 'lama' meninggalkan alam siber ini untuk berkongsi sesuatu, malam ini alhamdulillah ada kesempatan untuk aku kongsikan sesuatu yang telah aku rasai sendiri. Di kala badan disengat dengan kedemaman...(?), yang bagiku adalah sejarah paling tidak bisa diluahkan. Mungkin agak teruk sehingga kan makan pun berpeluh..

Dugaan sekecil itu sahaja. dua hari MC tanpa keluar rumah melihat sekeliling, dirasakan inikah kehidupanku? Benar-benar ujian. terpaksa menghabiskan ubat yang diberi doktor dengan konsistennya kerana usaha untuk kesembuhan itu kewajipan bagi badan. Badan beransur pulih. Dikala kita sakit, baru kita rasa segalanya adalah berharga bukan? Seringkali aku berkata ketika belum demam tempoh hari, ingat lima sebelum lima Mas! Masih ingatkan lima sebelum lima? Apabila sudah datang antara lima perkara itu, teringat kembali kata-kata. Ya! Lima sebelum lima tetapi bagaimana jika yang kelima itu datang? Bersiap siagakah kita?

Aku amat sedih apabila mengenangkan hal ini kerana masih banyak sisa dosa yang masih melekat pada diri yang belum dibasuh serta dipakaikan dengan pakaian taubat nasuha. Justeru mengapa masih menunda? Kuatkanlah jiwa-jiwa hamba ini agar terus kuat ya Rabb!!

Disini juga ku titipkan sebuah 'Doa istighfar" yang dilagukan. Berapa kali entah sudah ku dengar tidak pernah-pernah ku jemu kerana begitu asyik dengan rangkaian doanya itu.
Jom dengarkan...



Reactions:

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes