Friday, July 17, 2009

I Miss U!

Mas :Mana Wina?
Ani :Dia dengan Fazlin kat maktabah kot...
Mas : Eh! Tak rehat ke... sekarang kan time rehat.
Ani : A'a.. Jom kita g maktabah tengok dorang buat apa.
Mas : Jom!

Di maktabah sekolah.

Ani : La.. Lin kau kat sini ke ngan Wina? Bukan ke kauorang bertugas kat maktabah ni dah semalam? (sambil Wina ambil beberapa helai kertas dan masuk ke bilik gerakan)
Lin : A'a. Memang la tapi ni Ustaz Mad minta tolong siapkan beberapa kerja untuk program hujung minggu depan nanti.
Ani : Oooo ye ke? Program apa tu? Aku tak tau la pulak.
Lin :Ala.. nanti Ustaz akan bagitau nanti. Kau ngan Mas jadi AJK jugak. Lau tak silap aku kau jadi Timbalan Ketua Unit Disiplin dengan... tak ingat la pulak sape. Miji ke sape.
Mas : Aku pulak jadi apa?
Lin : Kau biasa la jadi Pengisian dengan Amirul...
Mas :Hmmm... nak jadi tukang masak boleh tak?
Lin : Eh! Yang masaknya dah ada. Jannah. Jangan nak pandai-pandai pindah pulak. Ustaz kata ada projek besar untuk kau Mas.. hehe
Mas : Projek apa pulak ni...?
Lin : Eh! Takkan nak bagitahu sekarang kot. Nanti la sampai masa ustaz bagitahu juga nanti.. Dont worry la..hihi
Mas : Hmm... Tak kisah la. Wina tu nampak sibuk semacam je ke hulu ke hilir tu. Mailah kita tolong apa yang patut.
Lin : Dia jadi Setiausaha program tu. Tengah uruskan surat menyurat la tu nanti nak panggil yang terlibat untuk mesyuarat program.
Ani : O.. ok.
Mas : Kau mesti jadi Bendahari kan Lin. Kau kan pandai kira-kira. Tengokla tu Ani. Tengah buat belanjawan program kan tu.
Lin : Pandai juga ye kau teka..
Mas : Takkan tak tau kawan sendiri kan...?
Ani : Eh! Pengarahnya siapa?
Lin : Cuba kau tengok kertas kerja tu... Nama sape yang ada kat Carta organisasi tu.
Mas : la... Sape lagi. Akhbar la. Kak Zaharah jadi timbalan. Hmm kombinasi yang baik. Aku partner dengan Tarmizi. A'a betul la kau cakap tadi.

Tiba-tiba Wina keluar dari bilik gerakan.

Wina : Eh! Sekarang jam berapa dah?
Lin : Dah 10.45 dah lah. 15 minit lagi nak masuk kelas. Korang berdua dah makan ke?
Mas : Dah. Korang je yang belum.
Ani : Haaaa... pergi la cepat nanti habis makanan makcik kantin tu jual.
Mas, aku nak tengok buku kejap ye. (sambil berlalu ke arah rak-rak buku)
Wina : Mas, boleh tak tolong sampaikan surat ni kepada Ustazah Sakinah dan Sir Nawawi? Mesyuarat esok untuk program hujung minggu depan nanti. Segera ye.
Mas : O... beres je. Kau g la makan dulu dengan Fazlin tu. Nanti jumpa di kelas ye...
Wina : OK thank u Mas.
Mas : ok je.
Ani. Jom temankan aku cari Ustazah Sakinah n Sir Nawawi. Nak bagi surat ni kat dorang.
Ani : Kejap aku nak kemas balik buku ni ( sambil mengemas buku-buku yang dibacanya tadi )
Okeh beres. Jom...!

Huhu. ini lah antara catatan ringkas yang membuatkan diri ini amat- amat rindu kepada mereka semua. Rindu kepada sekolah. Suasananya.. Mudah-mudahan nanti diri ini akan bakal menjejakkan kaki semula ke sekolah. Dalam cuti semester tempohari MYN ada buat program. Tapi sayangnya tarikh 4 Julai itu saya sudah berada di Uni Malaya ini. Awal lagi pada itu dah di kampus. huhu. Walaupun hati melompat-lompat untuk ikuti program di sekolah itu sebagai fasilitator, namun terpaksa ' dilupakan' sekejap kerana ada tugas dan amanah lain yang harus dipikul di sini. Namun diri ini yakin suatu hari akan kembali jua ke MYN untuk menabur BAKTI.

* BAKTI yang telah mengajar ku untuk berBAKTI kepada agama, bangsa dan negara*

I MISS U so much!




Reactions:

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes